سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

سئو محصولات سایت‌های فروشگاهی یکی از مواردی است که حتماً باید به‌صورت اصولی و حرفه‌ای به آن پرداخته شود. رعایت اصول و قوانین سئو محصولات سایت و نکات ضروری آن برای هر کسب‌وکاری لازم و ضروری است.

شما باید ازیک‌طرف نظر کاربران را جلب و از طرف دیگر نیز گوگل را متقاعد کنید که شمارا به جایگاه بالایی برساند. رسیدن به این دونقطه کار چندان سختی هم نیست. کافی است با رعایت اصول زیر به اهداف خود که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و جذب کاربران است برسید. با ما همراه باشید.

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

  • افزودن محصول جدید

در پیشخوان ورد پرس (از منوی محصولات)،  افزودن یک محصول جدید اضافه نمایید. سپس در عنوان، نام محصول را وارد و یک دسته‌بندی و چند برچسب نیز برای آن در نظر بگیرید. (حداقل و حداکثر برچسب‌ها نباید کمتر از ۳ و بیشتر از ۵ برچسب باشد).

  • افزودن تصاویر محصول

در بخش تصویر شاخص یک تصویر شاخص برای محصول خود در نظر بگیرید. در قسمت گالری نیز می‌توانید چندین تصویر از محصول موردنظرتان را اضافه نمایید. (استفاده از ویژگی alt تصاویر نیز فراموش نشود).

  • اصول و نکات سئو را رعایت کنید

رعایت اصول و نکات سئو اولین گام برای رسیدن به جایگاه و رتبه‌ی خوب در گوگل است. سعی کنید تعداد کاراکترهای عنوان صفحه استاندارد باشد. به تعداد تکرار کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط توجه داشته باشید. تعداد کلمات صفحه محصول، توضیحات متا، سئو تصاویر و … را که جزء اساس و اصول اولیه سئو محتوا است، را رعایت کنید.

  • توضیحات کامل و دقیق پیرامون محصول

قبل از نوشتن توضیحات محصول پیرامون کلمات کلیدی مهم تحقیق کنید. برای این کار نظرات کاربران و سایت رقبا را نیز بررسی کنید. سعی کنید مطلبی نگارش کنید که کاربر به دنبال آن است. هنگام نوشتن توضیحات محصول نکات و اصول سئو را رعایت کنید.

هرچه توضیحات محصول شما برای کاربر مفیدتر و جذاب‌تر باشد، احتمال اینکه در مرورگرها نیز جایگاه اول را به دست بیاورد بیشتر می‌شود.

  • از نوشتن توضیحات تکراری برای محصولات خودداری کنید

توضیحات یک محصول معرف نوع، جنس، ابعاد، رنگ، طرح و سایر ویژگی‌های آن است. از نوشتن توضیحات تکراری برای چند محصول مشابه جدا خودداری نمایید. لازم است که کمی خلاقیت را چاشنی کار خودکرده و با ادبیاتی متفاوت و زیبا محصول خود را معرفی کنید.

  • استفاده از ریچ اسنیپت ها

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

ریچ اسنیپت درواقع همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو مشاهده می‌کنند. ریچ اسنیپت ها شامل عنوان صفحه سایت، آدرس سایت و متا دیسکریپشنی است که شما برای صفحه محصول خود در نظر گرفته‌اید. استفاده از ریچ اسنیپت ها نظر کاربران را به شما جلب خواهد کرد و قطعاً در سئوی سایت شما تأثیرگذار خواهد بود.

  • بهینه کردن عکس محصولات

بهینه کردن عکس محصولات یکی دیگر از موارد مهم سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن است که حتماً باید لحاظ شود. کیفیت، جنس و سایز عکس محصول در کنار استفاده از ویژگی تگ alt می‌تواند در سئوی محصول شما نتیجه‌بخش باشد. (منظور از ویژگی تگ alt این است که عنوان عکس محصول شما باید با عنوان نوشته شما مرتبط باشد).

  • استفاده ازنظر کاربران

استفاده ازنظر مشتریان یکی دیگر از راه‌های  ارتقاء سئو محصولات سایت است. از مشتریان خود بخواهید تا درباره محصول شما نظر بدهند. شما از این طریق می‌توانید در عین جلب اعتماد کاربران، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و آن را برطرف و یا تقویت نمایید.

  • از تجربه کاربری UX بهره ببرید

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

یکی دیگر از موضوعات تأثیرگذار در سئو محصولات سایت استفاده از تجربه کاربری UX است. شما می‌توانید از سایت‌های بزرگ و موفق بهره برده و یا اینکه خودتان با ایده‌های جذاب و کاربرپسند UX های جدید و جذاب خلق کنید.

  • بهینه‌سازی نسخه موبایل

بهینه‌سازی نسخه موبایل یکی دیگر از نیازهای اساسی سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن است. چراکه امروزه عموم مردم بیشتر کارهای خود را از طریق اینترنت و موبایل انجام می‌دهند. ریسپانسیو بودن صفحات محصول یک وب‌سایت و نیز سرعت‌بالای لود آن در موبایل لازم و حیاتی است.

  • چندزبانه کردن سایت

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

چندزبانه کردن سایت‌های فروشگاهی نیز از موارد مهم سئو محصولات و سایت است که در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است. اکثر سایت‌های فروشگاهی روی این مسئله تمرکز دارند و برای رقابت‌های جهانی یک محتوای جدید و اختصاصی برای زبان موردنظر خود تولید می‌کنند.

  • سرعت لود صفحات

سرعت‌بالای صفحات یکی دیگر از اصول سئو محصولات سایت است که قطعاً برای کاربران خیلی مهم است. استفاده از تصاویر بهینه با حجم پایین یکی از روش‌های افزایش سرعت سایت است.

روش‌های دیگری نیز مانند افزایش حجم‌، هاست و … نیز پیشنهاد می‌شود که باید بیشتر پیرامون آن تحقیق و بررسی کنید.

  • آنالیز رقبا و نحوه‌ی رقابت با آن‌ها

پیرامون موضوع و محصول موردنظر خود رقبای قدرتمند خود را آنالیز کنید. برای این کار روش‌های زیادی وجود دارد. ساده‌ترین آن جستجوی موضوع موردنظر در گوگل و سایر مرورگرهاست که ۱۰ رقیب اصلی شما در صفحه اول این جستجو قرار می‌گیرند.

در این میان نقاط ضعف و قوت رقبا را بررسی و کشف کنید تا طبق آن بتوانید بهترین محتوا و مطلب را پیرامون محصول خود تهیه نمایید.

  • استفاده از سایت مپ و افزونه Yoast SEO

سئو محصولات سایت فروشگاهی و نکات ضروری آن

استفاده از سایت مپ برای سایت‌های فروشگاهی که دسته‌بندی‌ها و صفحات زیادی دارند، لازم و ضروری است. دراین‌بین پیشنهاد می‌کنیم از افزونه Yoast SEO نیز استفاده کنید.

و در پایان از انجام کارهای زیر هنگام تولید محتوای محصول خودداری نمایید

  • کپی‌برداری توضیحات محصول ا سایت‌های سازنده و رقیب
  • حذف صفحات محصولاتی که موجودی آن‌ها به اتمام رسیده
  • پرهیز از چگالی و تکرار زیاد کلمات کلیدی
  • پرهیز از استفاده از ربات برای تولید محتوا

 

نکات گفته‌شده پیرامون سئو محصولات سایت، تمام نکات موردنیاز برای سئوی یک سایت فروشگاهی نیست اما می‌تواند پیش زمینه‌ای برای شروع دوره مقدماتی سئوی محصولات وب‌سایت فروشگاهی باشد. بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوای بهینه، لینک سازی صحیح و اصولی و موارد دیگر مربوط به سئو را نیز رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *