اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت چهارم

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت چهارم

در این مقاله با آخرین قسمت از اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت چهارم) در خدمت شما عزیزان هستیم. در این قسمت نیز ۱۵ اصطلاح مهم و رایج سئو را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت چهارم

در این قسمت نیز۱۵ اصطلاح مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید را بیان خواهیم کرد:

  • نوفالو NoFollow
  • ابزار موز Moz Bar
  • سرچ کنسول Search Console
  • گوگل آنالیتیکس Google Analytics
  • تبلیغات گوگل ADS
  • جریمه گوگل Google Penalty
  • لینک سازی شبکه ای PBN
  • لینک سازی Link Building
  • AMP یا Accelerated Mobile Pages
  • نرخ پرش Bounce Rate
  • ایمپرشن Impressions
  • زمان ماندن در سایت TIME ON SITE
  • ریدایرکت Redirect
  • خرده‌نان Breadcrumb
  • لینک شکسته Broken Link

۱۵ اصطلاح مهم و رایج سئو

  1. نوفالو NoFollow

تمامی لینک‌هایی که به یک سایت داده می‌شود می‌تواند حالت‌های مختلفی داشته باشد. لینک به ربات‌های html که همان rel=nofollow)) است از گوگل درخواست می‌کنیم که لینک موردنظر را دنبال نکند و آن را نادیده بگیرد.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

البته در وردپرس افزونه‌هایی نیز برای این کار هستند که می‌توانید با مراجعه به مقاله «آموزش نوفالو کردن» که به‌زودی در همین وب‌سایت منتشر می‌شود، با آن‌ها آشنا شوید.

  1. ابزار موز Moz Bar

از ابزار موز Moz Bar برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این ابزار به‌صورت خیلی محدود رایگان است اما نسخه پریمیوم آن اطلاعات بسیار کاربردی در رابطه با وب‌سایت‌های مختلف در اختیار ما قرار می‌دهد. که با استفاده از این اطلاعات می‌توانیم روی سئو سایت خودمان کارکنیم.

  1. سرچ کنسول Search Console

سرچ کنسول Search Console یا وبمستر تولز یکی از ابزارهای مهم و کاربردی است که اطلاعات جامعی در رابطه با بهینه‌سازی و سئو سایت در اختیارتان قرار می‌دهد.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

این ابزار متعلق به شرکت گوگل است و استفاده از این ابزار برای بهبود سئو سایت لازم و ضروری است.

  1. گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس Google Analytics نیز یکی دیگر از ابزارهای مهم برای توسعه و بهبود سئو سایت است که در ادامه اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید به بررسی آن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن استفاده نمایید. این ابزار نیز توسط شرکت گوگل ارائه‌شده که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار داده‌شده است.

  1. تبلیغات گوگل ADS

تبلیغات گوگل ADS یا گوگل ادورز که گوگل ادز نیز گفته می‌شود، یکی دیگر از معروف‌ترین تبلیغات در موتور جستجوی گوگل است که می‌تواند درروند روبه رشد سایت شما مؤثر واقع شود.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

تبلیغات به این روش بدین‌صورت است که شما کلمات حوزه کاری خود را وارد و انتخاب می‌کنید که تبلیغات شما در جستجوی کدام عبارات نمایش داده شود. درواقع شما به ازای هر کلیک روی تبلیغات تان باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید.

  1. جریمه گوگل Google Penalty

جریمه گوگل Google Penalty یا گوگل پنالتی مجازاتی است که گوگل برای وب‌سایت‌های خاطی که قصد دارند موتور جستجوی گوگل را دور بزنند وضع کرده است. یکی از این خطاها استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه است که چنانچه گوگل متوجه آن بشود، آن وب‌سایت را جریمه خواهد کرد.

البته گوگل قبلاً کل سایت را جریمه می‌کرد ولی امروزه جریمه گوگل شامل یک صفحه یا عبارت کلیدی می‌شود. بنابراین اگر شما یک عبارت کلیدی در گوگل را دور بزنید تنها در همان عبارت جریمه می‌شوید. و پنالتی گوگل برای شما منظور خواهد شد.

  1. لینک سازی شبکه‌ای PBN

لینک سازی شبکه‌ای PBN یکی از معروف‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه است که گوگل استفاده از آن را منع کرده است. درواقع به مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها که از طریق لینک سازی به هم مرتبط می‌شوند،  PBNگفته می‌شود.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

  1. لینک سازی Link Building

لینک سازی Link Building درواقع تمام‌کارهایی است که برای لینک سازی و گرفتن بک لینک برای یک صفحه انجام می‌شود. لینک سازی جزء سئو خارجی محسوب می‌شود که یکی از مهم‌ترین عملیات سئو خارجی نیز به‌حساب می‌آید.

  1. AMP یا Accelerated Mobile Pages

AMP یا Accelerated Mobile Pages یک تکنولوژی جدید است برای بهبود سرعت لود وب‌سایت که از سال ۲۰۱۶ جزو یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها قرار گرفت. با استفاده از این ابزار می‌توانید سرعت لود صفحات سایت تان را در موبایل تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

  • نرخ پرش Bounce Rate

نرخ پرش Bounce Rate یا نرخ خروج نیز یکی از مهم‌ترین مفاهیم سئو است. به‌طورکلی نسبت تعداد افرادی که وارد یک صفحه از سایت می‌شوند به تعداد افرادی که بدون هیچ‌گونه کلیک و یا گذراندن زمان مناسبی سایت را ترک می‌کنند نرخ پرش Bounce Rate)) یا بانس ریت می‌گویند.

  • ایمپرشن Impressions

ایمپرشن Impressions درواقع عبارت کلیدی یا لینک‌هایی یک وب‌سایت است که توسط کاربر در صفحه نتایج گوگل دیده می‌شود. درواقع زمانی که شما عبارت «طراحی سایت وردپرس» را جستجو می‌کنید، برای ۱۰ وب‌سایتی که در صفحه اول گوگل هستند، یک ایمپرشن ثبت کرده‌اید.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

  • زمان ماندن در سایت TIME ON SITE

زمان ماندن در سایت TIME ON SITE نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو است. منظور از زمان ماندن در سایت درواقع مدت‌زمانی است که یک کاربر از لحظه ورود به سایت شما تا لحظه خروج از آن صرف می‌کند.

درواقع هرچه کاربر مدت‌زمان بیشتری در سایت شما صرف کند، سئو سایت شما روند روبه رشدی را طی خواهد نمود و رتبه سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت.

  • ریدایرکت Redirect

زمانی که مدیر یک وب‌سایت یک یا چند صفحه از سایت را حذف می‌کند که در گوگل ایندکس شده‌اند و کاربران از طریق این صفحات وارد سایت شده و با خطای ۴۰۴ مواجه شوند، باعث ثبت امتیاز منفی توسط گوگل می‌شوند.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

برای جلوگیری از چنین رخدادی می‌بایست از تکنیک ریدایرکت Redirect  استفاده کنیم. بدین‌صورت که صفحاتی که قرار است حذف شوند را به صفحات جایگزین هدایت کنیم تا کاربران با خطای ۴۰۴ مواجه نشوند.

  • خرده‌نان Breadcrumb

تکنیک خرده‌نان Breadcrumb یکی دیگر از اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت چهارم) است که در این بخش بررسی خواهیم نمود.

تکنیک خرده‌نان Breadcrumb  درواقع لینک‌های راهنمایی هستند که در بالای برخی صفحات قرار می‌گیرند. این‌گونه لینک‌ها باعث بهبود تجربه کاربری شده و درروند رشد سایت نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

  • لینک شکسته Broken Link

هر لینکی که صفحه آن پاک‌شده و یا به هر نحوی در دسترس نباشد و کاربر با خطای ۴۰۴، ۴۰۳، ۵۰۰ و … مواجه شود، لینک شکسته Broken Link گفته می‌شود. لینک‌های شکسته افت قابل‌توجهی را برای سئوی وب‌سایت‌ها به همراه دارند که باید هرچه سریع‌تر لینک‌های سالم جایگزین آن‌ها شود.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

چکیده

با توجه به اینکه اصطلاحات سئو بسیار زیاد هستند و ما در این مقالات سعی کردیم مهم‌ترین و کاربردی‌ترین واژه‌های سئو را بررسی کنیم. در این قسمت نیز ما ۱۵ اصطلاح مهم و رایج دیگر سئو را بررسی کردیم.

اگر شما هم اصطلاحات دیگری را می‌شناسید که مهم و کاربردی هستند می‌توانید در بخش دیدگاه‌های همین صفحه با ما در میان بگذارید تا ما نیز از تجربیات گران‌قدر شما عزیزان بهره‌مند شویم.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *