اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت سوم)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (سوم)

سومین قسمت از مقالات اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید موضوع امروز مقاله ما است. در این قسمت ۱۱ اصطلاح مهم و رایج دیگر سئو را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.!

11 اصطلاح مهم و رایج سئو

در این قسمت ۱۱ اصطلاح مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید را بیان خواهیم کرد:

  • ریچ اسنیپت Rich Snippet
  • هدف جستجو کاربر Search Intent
  • صفحه نتایج جستجو SERP
  • انکر تکستAnchor text
  • متا تگ Meta Tags
  • تگ عنوان Title Tag
  • چگالی کلمه کلیدی Keyword Density
  • تکرار کلمه کلیدیkeyword stuffing
  • کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords
  • ارتباط معنایی پنهان کلمات LSI
  • تگ کنونیکال Canonical Tag

۱۱ اصطلاح مهم و رایج سئو

  1. ریچ اسنیپت Rich Snippet

سئو

ریچ اسنپ ها درواقع همان دیتاهای اضافی هستند که در یک صفحه قرار می‌گیرند تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند یک صفحه از سایت را درک کنند. برای مثال امتیازهای ستاره‌ای یک نوع ریچ اسنپ Rich Snippet می‌باشند.

  1. هدف جستجو کاربر Search Intent

سئو

هدف جستجو کاربر  Search Intentیکی از اصطلاحات جدید سئو است. به‌عبارتی‌دیگر زمانی که ما هنگام تولید محتوا برای موتورهای جستجو هدف و نیاز کاربران را در نظر گرفته و طبق معیارهای آن محتوای خود را تولید کنیم. درواقع رضایت کاربر اولویت گوگل است که روزبه‌روز هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  1. صفحه نتایج جستجو SERP

زمانی که شما در گوگل یک مطلب را سرچ می‌کنید، گوگل به شما فهرستی ارائه می‌دهد، که صفحه نتایج جستجو SERPیا Search Engine Results Page گفته می‌شود.

  1. انکر تکست Anchor text

سئو

به‌طورکلی هر لینکی شامل ۲ بخش مهم است که بخش اول آن را URL و بخش دوم آن نیز که شامل عبارتی است که توسط آن، لینک داده‌شده را انکر تکستAnchor text  می‌نامند.

  1. متا تگ Meta Tags

متا تگ ها شامل اطلاعات اضافی برای درک بهتر موتورهای جستجو هستند که به‌صورت <meta> تگ‌های HTML به کار می‌روند که برای کاربران سایت قابل‌مشاهده نیستند.

  1. تگ عنوان Title Tag

اصطلاحات مهم و رایج سئو

تگ عنوان Title Tag درواقع متنی است که از همه بزرگ‌تر است. البته تگ عنوان با تگ H1 کاملاً متفاوت است و یک سئو کار حرفه‌ای باید تفاوت این دو را خوب بداند.  تگ عنوان یا Title Tag برای افزایش نرخ CTR استفاده می‌شود.

  1. چگالی کلمه کلیدی Keyword Density

نسبت تعداد عبارات و کلمات کلیدی استفاده‌شده در یک محتوا چگالی کلمه کلیدی یا  KeywordD Density  می‌گویند. فرمول یافتن چگالی کلمه کلیدی برای یک محتوا بدین‌صورت است: (۱۰۰*(تعداد کلمات کلیدی /تعداد کلمات محتوا)).

  1. تکرار کلمه کلیدی keyword stuffing

11 اصطلاح رایج سئو

یکی از تکنیک‌های کلاه‌سیاه که در سال‌های قبل برای کسب جایگاه و رتبه بالا در گوگل استفاده می‌شد، تکرار کلمه کلیدیkeyword stuffing  بود. البته در حال حاضر چنانچه بیش‌ازحد از تکنیک تکرار کلمه کلیدی استفاده کنید، نه‌تنها در کسب رتبه بالا به شما کمک نخواهد نکرد، بلکه ممکن است توسط گوگل نیز جریمه شوید.

  1. کلمات کلیدی طولانی Long Tail Keywords

تکنیک استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند برای شما بسیار کارساز باشد. و تکرار زیاد کلمه کلیدی را در پی نداشته باشد. به‌طور مثال شما می‌توانید به‌جای تکرار «آموزش وردپرس» کلمات کلیدی طولانی‌تری مانند «آموزش وردپرس مدرسان برتر» یا «آموزش وردپرس برای دانشجویان کامپیوتر» استفاده کنید.

  1. ارتباط معنایی پنهان کلمات LSI

ارتباط معنایی پنهان کلمات LSI زمانی به کار می‌آید که گوگل یک صفحه را بررسی و ایندکس می‌کند و روابط محتوای صفحه را درک و در رتبه‌بندی خود لحاظ می‌کند. LSI مخفف عبارت latent semantic indexing است.

به‌طور مثال اگر شما در مورد موضوع «آموزش وردپرس» رتبه اول گوگل را به دست آورید می‌تواند در سرچ عباراتی مانند «طراحی سایت بدون کد نویسی» یا «طراحی سایت با وردپرس» نیز جایگاه قابل قبولی را کسب نمایید.

  1. تگ کنونیکال Canonical Tag

سئو

تگ کنونیکال   Canonical Tag درواقع یک تگ HTML از نوع Link است که برای مشخص کردن صفحه اصلی از بین صفحات مشابه سایت استفاده می‌شود.

درواقع ما با این تگ به گوگل می‌فهمانیم که به‌طور مثال از ۸ صفحه مشابه سایت ما، کدام صفحه اصلی سایت است.

چکیده

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت سوم) موضوع امروز مقاله ما بود. امیدواریم که موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای مطالعه قسمت‌های بعدی اصطلاحات مهم و رایج سئو مدرسان برتر با ما همراه باشید.

«آموزش طراحی سایت با وردپرس» یکی از دوره‌های خوب مجموعه مدرسان برتر است که در همین وب‌سایت ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به دنبال یادگیری حرفه‌ای وردپرس هستید؟ این دوره را نیز دنبال کنید. منتظر شما عزیزان هستیم.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *