اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید(قسمت اول)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید موضوع اصلی آموزش ماست که آن را در چهار جلسه بررسی خواهیم کرد. اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت اول) موضوع امروز مقاله ماست. بنابراین در این بخش تصمیم گرفتیم تا ۱۰ مورد از اصطلاحات مهم و رایج سئو را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.!

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

در این قسمت ۱۰ اصطلاح مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید بیان خواهیم کرد:

  • بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)
  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
  • سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)
  • سئو درون صفحه (On Page SEO)
  • سئو کلاه‌سیاه (Black Hat SEO)
  • سئو کلاه‌سفید (White Hat SEO)
  • سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
  • سئو محلی (Local SEO)
  • متن جایگزین تصویر (Alt Text)
  • فایل (txt)

۱۰ اصطلاح مهم و رایج سئو

  1. بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

بازاریابی موتورهای جستجو (Serach Engine Marketing) شاخه اصلی بازاریابی موتورهای جستجو است که سئو (SEO) نیز خود زیرشاخه‌ای از این اصطلاح به شمار می‌رود.

مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو یا همان (SEM) درواقع جذب مخاطب از طریق موترهای جستجو و تبلیغات مرتبط با آن است.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید ابتدا روی سئو سایت خودکار کنید و آن را به یک جایگاه عالی برسانید و سپس از طریق تبلیغات گسترده و گوناگون سراغ بازاریابی موتورهای جستجو یا همان (SEM) بروید.

  1. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

همان‌طور که در گزینه‌ی قبل نیز اشاره کردیم قبل از هر اقدامی شما باید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی نمایید. (SEO) یا  Search Engine Optimizationیک اصل اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است که یادگیری نکات مهم و رایج آن برای ارتقای رتبه‌ی سایت لازم و ضروری است.

بهینه‌سازی یعنی ارتقاء رتبه‌ی سایت برای موتورهای جستجو که سئو یا همان (SEO) گفته می‌شود. برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد می‌کنیم مقالات مرتبط با سئو را در همین وب‌سایت مطالعه نمایید.

  1. سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

سئو بیرون صفحه یا (Off Page SEO) شامل فعالیت‌هایی است که در خارج از سایت انجام می‌شود تا رتبه و جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو ارتقاء یابد. برای آشنایی بیشتر با این اصطلاح مقاله سئو بیرون صفحه (Off Page SEO) همین وب‌سایت را مطالعه نمایید.

  1. سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه یا (On Page SEO) به مجموعه فعالیت‌هایی که برای بهینه‌سازی عناصر داخلی یک سایت به‌منظور افزایش رتبه‌ی و ترافیک سایت انجام می‌شود، سئو درون صفحه یا (On Page SEO) می‌گوییم. سئو داخلی نیز شامل بهینه‌سازی محتوا و کدهای وب‌سایت است که به‌طور مفصل در همین وب‌سایت (مدرسان برتر) به آن پرداخته‌ایم.

  1. سئو کلاه‌سیاه (Black Hat SEO)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

سئو کلاه‌سیاه تکنیکی غیرقانونی برای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است که می‌تواند توسط گوگل شناسایی و با جریمه‌های فوق سنگین مواجه شود.

به‌عبارتی‌دیگر سئو کلاه‌سیاه یعنی افزایش رتبه‌ی سایت با روش‌های غیرقانونی و زودبازده که پایداری قابل‌توجهی نیز نداشته و چنانچه توسط گوگل شناسایی شود، جریمه‌های سنگینی را متحمل خواهد شد.

  1. سئو کلاه‌سفید (White Hat SEO)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید سئو کلاه‌سفید یا (White Hat SEO) درواقع عکس سئو کلاه‌سیاه است. یعنی فرد با رعایت تمامی قوانین گوگل برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود اقدام به بهینه‌سازی وب‌سایت خود نموده که قطعاً در درازمدت نتایج قابل‌توجهی را به دست خواهد آورد.

  1. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید سئو کلاه خاکستری یا (Gray Hat SEO) نیز یکی دیگر از روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت است که چیزی مابین سئو کلاه‌سفید و کلاه‌سیاه است.

سئو کلاه خاکستری زمانی است که فرد از تمامی تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید استفاده کرده و در میان این تکنیک‌ها از برخی تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه نیز که به‌راحتی قابل‌تشخیص نباشند نیز استفاده می‌کند.

  1. سئو محلی (Local SEO)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

سئو محلی یا (Local SEO) یکی دیگر از اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید است که برای کسب‌وکارهایی استفاده می‌شود که در یک محله خاص مستقر و ارائه خدمات می‌نمایند.

به‌طور مثال یک پیک مستقر در یک محله خاص مثلاً (تهرانپارس)، که خدمات خود را بیشتر برای ساکنان آن محله ارائه می‌دهد می‌تواند از تکنیک‌های سئو محلی استفاده نماید.

  1. متن جایگزین تصویر (Alt Text)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید

زمانی که شما یک تصویر را در وردپرس آپلود می‌کنید، حتماً باید از گزینه‌ی متن جایگزین تصویر یا همان ((Alternative Text) که Alt تصاویر نیز گفته می‌شود، استفاده کنید.

استفاده از ویژگی Alt تصاویر برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما لازم و ضروری است که یکی از تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید به شمار می‌رود.

به‌طور مثال زمانی که سرعت اینترنت کاربر پایین باشد و تصاویر لود نشود، متن جایگزین به‌جای تصویر نمایش داده خواهد شد. پس حتماً زمانی که یک تصویر را در وردپرس آپلود می‌کنید، حتماً برای آن یک متن جایگزین قرار دهید.

  1. فایل (Robots.txt)

فایل (Robots.txt) یک فایل متنی است که برای هدایت و مدیریت موتورهای جستجو در نحوه خزیدن و ایندکس صفحات وب‌سایت استفاده می‌شود. با استفاده از این فایل می‌توان به گوگل گفت که چگونه صفحات مختلف سایت را ایندکس نماید. به‌طور مثال می‌توان با استفاده از این فایل به گوگل بگوییم که فلان صفحه را ایندکس نکند.

(Robots.txt) یک فایل TXT است که در روت اصلی سایت قرار می‌گیرد. درواقع این فایل یکی دیگر از تکنیک‌های سئو است که نحوه‌ی استفاده از آن را در مقالات بعدی خواهیم گفت.

چکیده

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت اول) موضوع امروز مقاله ما بود. امیدواریم که موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای مطالعه قسمت‌های بعدی اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید با ما همراه باشید.

«آموزش طراحی سایت با وردپرس» یکی از دوره‌های خوب مجموعه مدرسان برتر است که در همین وب‌سایت ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به دنبال یادگیری حرفه‌ای وردپرس هستید؟ این دوره را دنبال کنید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *