سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

سئو بیرون صفحه (off page SEO) یا همان سئو خارجی یکی دیگر از روش‌های دسته‌بندی سئو در موتورهای جستجو است که همه فعالیت‌هایی که در خارج از سایت انجام می‌شود تا رتبه و جایگاه سایت در موتورهای جستجو ارتقاء یابد را شامل می‌شود.

امروزه سئو بیرون صفحه (سئو خارجی) بیش از هرزمانی موردتوجه قرارگرفته است. لازم است افرادی که برای وب‌سایت‌ها تولید محتوا می‌کنند، اطلاعات کامل و جامعی از سئو و انواع آن داشته باشند.

همان‌طور که در مقالات قبل اشاره کردیم سئو به دودسته کلی سئو داخلی (سئو درون صفحه) و سئو خارجی (سئو بیرون صفحه) تقسیم می‌شود. سئو به مفهوم بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

سئو داخلی مربوط به فعالیت‌هایی است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها در داخل سایت انجام می‌دهیم. در مقابل سئو خارجی تکنیک‌هایی است که بیرون از سایت به‌منظور بهینه‌سازی آن انجام می‌گیرد. در این مقاله ۱۰ تکنیک سئو خارجی یا همان سئو بیرون صفحه (off page SEO) را که در بهینه‌سازی سایت شما نقش اساسی ایفا می‌کنند، معرفی خواهیم کرد.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

۱۰ تکنیک سئو خارجی یا همان سئو بیرون صفحه (off page SEO)

۱.فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی است که می‌تواند وب‌سایت شمارا به کاربران فضای مجازی معرفی نماید تا کاربرانی که می‌خواهند نیاز خود را از طریق وب‌سایت شما برطرف نمایند، به سایت شما مراجعه نمایند.

امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بستری برای تبلیغات و کسب درآمد تبدیل‌شده‌اند. فعالیت در این شبکه‌ها سبب می‌شود ترافیک سایت شما افزایش‌یافته و به یک برند محبوب و پربازدید تبدیل شوید.

قطعاً شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، لینک دین و … در افزایش رنکینگ وب‌سایت شما تأثیر قابل‌توجهی خواهند داشت. بدون شک این روش ارزان‌ترین روش تبلیغاتی و بهترین روش جذب کاربر است.

۲.ثبت‌نام در دایرکتوری‌های مختلف

ثبت‌نام در دایرکتوری‌های مختلف در بهینه‌سازی سایت و افزایش رتبه الکسا نقش بسزایی ایفا خواهد نمود. البته به شرطی که انتخاب دایرکتوری‌ها دقت شود و دایرکتوری‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را انتخاب نمایید. یکی از محبوب‌ترین دایرکتوری‌ها، دایرکتوری DMOZ است.

۳.ایجاد بک لینک‌های باکیفیت و استاندارد

ایجاد بک لینک‌های باکیفیت و استاندارد یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت سئو وب‌سایت است که به‌وسیله آن می‌توانید رتبه و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. دریافت بک لینک‌های متعدد از وب‌سایت‌هایی معتبر که ترافیک قابل قبولی دارند را در دستور کار خود قرار دهید.

۴.تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت بر اساس اصول سئو یکی دیگر از تکنیک‌های سئو خارجی یا همان سئو بیرون صفحه (off page SEO) است که اثرگذاری آن در درازمدت مشخص می‌شود. یک محتوای ناب و جدید سئو شده می‌تواند رتبه و اعتبار شمارا در گوگل و موتورهای جستجو ارتقاء بخشد.

۵.بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از روش‌های سئو خارجی است که می‌تواند به کمک شما بیاید. نظرخواهی به همراه لینک سایت در بلاگ های وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند یکی از روش‌های بازاریابی محتوا باشد. نوشتن رپورتاژهای مختلف نیز نوعی بازاریابی محتوایی محسوب می‌شود.

۶.ثبت‌نام در موتورهای جستجو

ثبت‌نام دستی در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو یکی دیگر از تکنیک‌های سئو بیرون صفحه است که می‌تواند سرعت ایندکس وب‌سایت شمارا تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد.

۷.بوکمارک کردن

بوکمارک کردن از تکنیک‌های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت است. برای این کار لازم است که آخرین پست و صفحات ایجادشده خود را به‌صورت ردیف در سایت‌های بوکمارک قرار دهید. این صفحات حتماً باید با لینک وب‌سایت شما همراه باشند.

۸.اشتراک‌گذاری عکس‌ها

چنانچه در وب‌سایت خود از عکس‌های مختلف برای محصولات یا هر قسمت دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت‌هایی مانند (Flicker), (picasa) و سایت‌های معروف دیگر به اشتراک بگذارید.

با این روش افراد می‌توانند عکس‌های شمارا مشاهده و زیر آن‌ها کامنت بگذارند. قرار دادن لینک وب‌سایت در این عکس‌ها ضروری است تا اگر کسی عکسی را پسندید بتواند با لینکی که شما قرار داده‌اید وارد سایت شما شود.

۹.بازاریابی ویدئو

امروزه تأثیر عکس و ویدئو در بازاریابی اینترنتی خیلی بیشتر از متن است. مانند سایت‌های اشتراک‌گذاری متن، سایت‌های هم مانند (آپارات و یوتیوب) برای اشتراک‌گذاری ویدئو هستند که شما می‌توانید ویدئوهای کسب‌وکار خود را در آنجا قرار دهید. (شما می‌توانید لینک صفحه ویدئوی وب‌سایت خود را در آن قرار دهید).

۱۰.نقد و بررسی کسب‌وکار

یکی از بهترین روش‌هایی که برای سئو خارجی پیشنهاد می‌شود، نقد و بررسی کسب‌وکارهای مختلف است. در مقابل شما می‌توانید از کاربران بخواهید پیرامون کسب‌وکار و یا محصول شما نقد و بررسی بنویسند و نظرات خود را بیان کنند.

چکیده

تکنیک‌های زیادی برای سئو بیرون صفحه (off page SEO) وجود دارند. ما در این مقاله ۱۰ تکنیک مهم سئو خارجی یا همان سئو بیرون صفحه را بیان کردیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید، مطالعات خود را آپدیت و به‌روز نمایید. برای یادگیری اصول اولیه و حرفه ای سئو و تولید محتوای بهینه سایر مقالات ما را مطالعه نمایید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *