سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه (On Page SEO) به مجموعه فعالیت‌هایی که برای بهینه‌سازی عناصر داخلی یک سایت به‌منظور دست‌یابی به افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو انجام می‌شود. به‌طورکلی منظور از سئو داخلی بهینه‌سازی محتوا و کدهای وب‌سایت است که طراحان حرفه‌ای توجه اساسی به آن دارند.

سئو درون صفحه برای موتورهای جستجو نیز بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله ۱۰ تکنیک جذاب برای سئو درون صفحه را که هر طراح حرفه‌ای باید مدنظر قرار دهد معرفی خواهیم کرد. قطعاً به‌کارگیری تکنیک های زیر در افزایش بازدید و رتبه سایت شما اثرگذار خواهد بود. با ما همراه باشید.

سئو درون صفحه (On Page SEO)

۱۰ تکنیک جذاب برای سئو درون صفحه (On Page SEO)

۱.عنوان صفحه (Page Title)

عنوان صفحه از اولین و مهم‌ترین تکنیک‌های سئو داخلی است که کلمات کلیدی پربازدید و مهم را شامل می‌شود. توجه به تعداد کاراکترهای عنوان صفحه نیز حائز اهمیت است. عنوان صفحه با توجه به جستجوی کاربران و نیاز آن‌ها نیز تعیین می‌شود.

۲.یافتن کلمه کلیدی مناسب

دومین تکنیک سئو داخلی یا همان سئو درون صفحه، یافتن کلمات کلیدی مناسب است. ابزارهای زیادی مانند گوگل ترندز https://trends.google.com/trends/explore برای یافتن کلمات کلیدی و مقایسه آن‌ها وجود دارند که در مقالات قبل به‌طور مفصل به آن پرداختیم.

۳.تگ توضیحات (Meta Description)

استفاده از تگ توضیحات یکی دیگر از تکنیک‌های سئو داخلی است که موردتوجه طراحان حرفه‌ای است.  گوگل هرچند ماه الگوریتم‌های جدیدی ارائه می‌دهد که در آخرین الگوریتم‌های ارائه‌شده خود توجه ویژه‌ای به این تگ نشان داده است.

در تگ توضیحات شما باید در قالب ۱۵۰ کلمه به گوگل بگویید که صفحه جدیدی که اضافه کردید در مورد چه چیزی است. چنانچه گوگل بین تگ متا و محتوای داخلی تناسبی پیدا نکند سایت شمارا در گروه سایت‌های اسپم قرار داده و آن را جریمه می‌کند.

۴.تگ‌های (heading)

استفاده از تگ‌های (heading) نیز یکی دیگر از تکنیک‌های سئو داخلی است که توجه به آن لازم و ضروری است. در این میان تگ h1 برای موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است.

به‌کارگیری عنوان در تگ h1 و سطر اول محتوا توصیه می‌شود. تگ‌های (heading) شامل (h1,h2,h3,h4h,5h,h6) هستند که ترتیب استفاده از آن‌ها نیز باید رعایت شود.

عموماً از تگ h1 برای عنوان اصلی، تگ h2 برای عناوین داخلی و تگ h3نیز برای زیر عنوان‌ها استفاده می‌کنیم. تعداد استفاده از تگ‌های h2,h3 زیاد مهم نیست اما همان‌طور که اشاره کردیم، رعایت ترتیب در استفاده از آن‌ها مهم است.

استفاده از تگ عنوان یکی از تکنیک‌های اصلی بهینه‌سازی سایت و سئو داخلی است که افزایش رتبه‌بندی سایت شمارا به دنبال خواهد داشت.

۵.استفاده از url های مناسب

استفاده از url های خوانا و بهینه‌شده برای تمام صفحات وب‌سایت به‌شدت توصیه می‌شود. چنانچه آدرس یک صفحه کوتاه و بهینه باشد، کاربر سریع‌تر می‌تواند جستجوی راحت‌تر و سریع‌تری در نتایج گوگل داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط در بهینه‌سازی آدرس صفحات سایت پیشنهاد می‌شود.

۶.چگالی کلمات کلیدی

در سئو داخلی چگالی کلمات کلیدی به معنای نسبت کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات متن است، که حدود ۱ تا ۳ درصد برای آن در نظر گرفته‌شده است. یعنی به ازای هر ۱۰۰ کلمه، کلمه کلیدی اصلی می‌بایست بین ۱ تا ۳ بار درجاهای مناسب متن تکرار شود.

چنانچه تعداد استاندارد و قابل‌قبول کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در سایت خودتان استفاده کنید، گوگل به‌راحتی می‌تواند موضوع صفحه سایت شمارا تشخیص و آن را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد.

نکته قابل‌تأمل دیگر اینکه بهتر است کلمات کلیدی مرتبط در ابتدای جملات و پاراگراف‌ها استفاده شود و روی آن‌ها یک لینک داخلی به صفحات دیگر سایت اعمال کنید.

۷.بهینه‌سازی تصاویر سایت

بهینه‌سازی تصاویر سایت یکی دیگر از تکنیک‌های سئو درون صفحه است که قطعاً تأثیر بسزایی در سرعت لود و بهینه‌سازی وب‌سایت شما خواهد داشت. فشرده‌سازی حجم عکس‌های وب‌سایت و استفاده از تگ alt))تصاویر نیز از روش‌های بهینه‌سازی تصاویر سایت محسوب می‌شود.

 

ویژگی(alt)تصاویر زمانی به کمک شما خواهد آمد که تصویر به هر دلیلی لود نشود، که در چنین شرایطی متن داخل تصاویر به‌جای تصویر نمایش داده می‌شود.

۸.لینک دهی داخلی

استفاده از لینک دهی داخلی هشتمین گزینه از ۱۰ تکنیک جذاب برای سئو درون صفحه (On Page SEO) است که برای سئو داخلی وب‌َسایت حائز اهمیت است. سعی کنید حتماً یک بک لینک به صفحات پربازدید و مرتبط خود در وب‌سایت داشته باشید.

صفحاتی که رقابت بالایی دارند را برای لینک دهی استفاده کنید چراکه در عین زنده نگه‌داشتن صفحه و برقراری ارتباط میان صفحات سایت، رتبه و آمار بازدید صفحه شما نیز بالا خواهد رفت.

۹.بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت سایت یکی دیگر از تکنیک‌های سئو داخلی محسوب می‌شود. طبیعتاً اگر سرعت لود سایت شما پایین باشد، برای کاربران کسل‌کننده خواهد بود که این امر سبب می‌شود کاربر سایت شمارا ترک کند. پس بهبود سرعت سایت را در برنامه خود قرار دهید.

برای بررسی سرعت یک وب‌سایت ابزارهای زیادی وجود داردکه یکی از آن‌ها GTmetrix است که سایت شمارا ازنظر سرعت لود بررسی و تحلیل می‌کند. افزونه WpRocket نیز به بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت‌های ورد پرسی کمک خواهد نمود.

۱۰.تشویق مخاطبان به نظر دادن

آخرین تکنیک جذابی که برای سئو داخلی یا همان (سئو درون صفحه (On Page SEO)در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، تشویق مخاطبان به نظر دادن پیرامون یک محصول و یا مقاله است. کامنت ها و نظرات کاربران می‌تواند در افزایش کیفیت و تعامل یک صفحه نقش بسزایی داشته باشد.

چکیده

در این مقاله پیرامون سئو درون صفحه (On Page SEO) صحبت کردیم و ۱۰ تکنیک جذاب برای سئو درون صفحه On Page SEO)) را به شما معرفی کردیم.

به‌طورکلی سئو تکنیک‌های جذاب و ظریفی داردکه سئو داخلی هم مستثنی از این قاعده نیست. در این مقاله ما تنها به چند تکنیک مهم اشاره کردیم.

برای درک دنیای سئو به‌ویژه سئو داخلی و تکنیک‌های آن لازم است که میزان مطالعه خود را افزایش و مهارت‌های بیشتری به دست آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *