چگونه در سرچ گوگل باشیم؟

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟ قرار گرفتن در صفحه اول برای هر کسب‌وکاری حائز اهمیت است. یکی از اولین کارهایی که پس از راه‌اندازی وب سایتتان باید توجه ویژه داشته باشید، این است که «چگونه در سرچ گوگل باشیم؟» یا «چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟» یا «چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟». در این مقاله، ۱۰ تکنیک طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱۰ تکنیک طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

10 تکنیک طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

    ۱.ثبت دامنه و آدرس وب‌سایت در گوگل

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟ پس‌ از آن که شما طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت خود را به اتمام رساندید نوبت به ثبت آدرس سایت در گوگل می‌رسد. البته قبل از آن نیز باید یک دامنه کوتاه انتخاب نمایید. چنانچه از دامنه طولانی و بلند نیز استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که با محتوای وب سایتتان تطابق مفهومی داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی اصلی به موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کند تا صفحه موردنظر خود را راحت‌تر پیدا کنند و صفحه موردنظر را به خاطر بسپارند. استفاده از کلمات کلیدی انگلیسی معادل موضوع و محتوا نیز برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل توصیه می‌شود.

پس بررسی کلمات کلیدی و افزودن آن‌ها (کلمات کلیدی مرتبط و کوتاه) نقش بسزایی در قرارگیری وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد داشت. استفاده از ابزار رایگان Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی مناسب توصیه می‌شود.

۲.متا تگ عنوان

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟ دومین و مهم‌ترین تکنیک برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده از متا تگ عنوان یا همان (title)  است. عنوان صفحه اولین مکانی است که گوگل آن را بررسی خواهد نمود. عنوان صفحه باید دربرگیرنده کلمات کلیدی اصلی باشد که با کاراکترهایی مانند (-یا |) از یکدیگر جدا شوند.

چنانچه محتوای شما عنوانی نداشته باشد، گوگل طبق محتوایی که منتشر کردید، یک عنوان برایش در نظر می‌گیرد. سعی کنید طول عنوان مقاله‌تان بیشتر از ۶۰ کاراکتر نشود. چراکه بیش از این مقدار به‌صورت نقطه‌چین نمایش داده خواهد شد.

۳.متا تگ توضیحات

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ متا تگ توضیحات یکی دیگر از عوامل مهم در قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل است که در صفحه منتشرشده سایت شما نشان داده نمی‌شود.

این تگ فقط برای گوگل قابل‌رؤیت خواهد بود که بیانگر آن است که محتوای اصلی سایت پیرامون چه چیزی است. طول کاراکتر متا تگ توضیحات بین (۷۰ تا ۱۵۰) کاراکتر است و بیشتر از آن نیز به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. لازم است که کلمه کلیدی اصلی دو بار در متا تگ توضیحات به کار ببرید.

۴.تگ عنوان H1

تگ عنوان (H1) درواقع همان عنوان اصلی مقاله شماست که با متا تگ عنوان متفاوت است و باید حتماً کلمه کلیدی در آن ذکر شود و یک عنوان زیبا، جذاب و کاربرپسند باشد.

نکته دیگر اینکه شما تنها می‌توانید در هر صفحه یک تگ عنوان (H1) استفاده نمایید و برای عنوان‌های بعدی از تگ‌های (h2,h3,h4,h5,h6) استفاده کنید.

۵.کلمات کلیدی داخل متن

کلمات کلیدی داخل متن نیز باید به ازای هر پاراگراف بین ۱ تا ۳ درصد باشد. البته استفاده از کلمات کلیدی داخل متن، در ابتدای پاراگراف‌های اول متن توصیه می‌شود. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی در متن می‌تواند باعث افت سایت شما و جریمه گوگل شود.

۶.استفاده از تگ alt تصاویر

تگ alt تصاویر مشابه تگ عنوان و توضیحات است که برای تمام تصاویر وب‌سایت استفاده می‌شود. محتوای شما باید با تگ alt و عکس‌ها مرتبط باشد. تگ alt شامل کلمات کلیدی اصلی مربوط به مقاله است که در جستجوی گوگل حائز اهمیت است.

زمانی که عکس سایت شما به هر دلایلی بارگذاری نشود، تگ alt جای آن نشان داده خواهد شد. تگ‌های alt هر عکس باید با عکس‌های دیگر متفاوت باشد.

۷.لینک‌های داخلی

استفاده از لینک‌های داخلی یکی دیگر از ۱۰ تکنیک طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. لینک‌های داخلی درواقع لینک‌هایی هستند که باعث اتصال داخلی صفحات مرتبط سایت به یکدیگر می‌شوند. انکر تکست لینک‌های داخلی باید کلمه کلیدی صفحه موردنظر باشد.

لینک‌های داخلی برای پیمایش و جستجوی کاربران در سایت و قرارگیری در صفحه اول گوگل حائز اهمیت هستند.

۸.لینک‌های خارجی

لینک‌های خارجی نیز یکی دیگر از تکنیک‌های طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. لینک‌های خارجی لینک‌هایی هستند که شما به دیگر سایت‌ها می‌دهید و یا اینکه از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید.

لینک‌های خارجی نسبت به لینک‌های داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. البته درزمانی که لینک های خارجی از شبکه های اجتماعی باشند، اهمیت آن دوچندان خواهد شد.

۹.سرعت سایت

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟ برای پاسخ به این سؤال یکی دیگر از تکنیک‌های طلایی قرارگیری در صفحه اول گوگل را که سرعت سایت است بررسی می‌کنیم. قطعاً هر چه سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد، کاربران بیشتری به ماندن در سایت شما ترغیب می‌شوند.

۱۰.نقشه سایت

آخرین تکنیک طلایی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده از نقشه سایت واضح، خوانا و به‌روز است. سعی کنید با هر تغییرات ایجادشده در سایت فوراً sitemap را به‌روز نمایید.

داشتن نقشه سایت به‌روز و واضح، موتورهای جستجو را ترغیب می‌کند که بهتر در سایت شما پیمایش کنند که سبب می‌شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گیرد.

چکیده

چگونه در سرچ گوگل باشیم؟ یا «چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟» یا «چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟». در این مقاله ۱۰ تکنیک طلایی برای پاسخ به این سؤالات و قرارگیری در صفحه اول گوگل بیان کردیم. امیدواریم مفید واقع‌شده باشد.

«آموزش ورد پرس» و «آموزش طراحی سایت با ورد پرس» دوره‌های آموزشی گروه مدرسان برتر است که مدرسان برتر کشور آن را برگزار می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های ما را دنبال کنید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *