وردپرس چیست؟

ورد پرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ این سؤال اکثر کسانی است که تازه می‌خواهند با وردپرس و کاربرد آن آشنا شوند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا مبتنی بر وب است که در دسته‌بندی cms ها قرار می‌گیرد. این سیستم مدیریت محتوا یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تحت وب است که به دلایل مختلفی ازجمله ارزانی و راحتی آن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر وب‌سایت‌های زیادی در دنیا هستند که با وردپرس ساخته‌شده‌اند. این cms محبوب بدون نیاز به دانش و تخصص خاصی و به‌صورت کاملاً رایگان نیاز کسب‌وکار و فعالیت شمارا تأمین خواهد کرد. در فضای وردپرس دیگر نیازی به کد نویسی و هزینه‌های هنگفت نخواهید داشت.

وردپرس توسط شخصی به نام چارلز مولنوگ در سال ۲۰۰۳ پایه‌ریزی شد که امروزه به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ابزار برای ساخت وب‌سایت تبدیل‌شده است. این cms محبوب هم‌اکنون طرفداران زیادی در دنیا داردکه روزبه‌روز هم بر محبوبیت و امکانات جانبی آن افزوده می‌شود.

ورد پرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ همان‌طور که اشاره کردیم وردپرس یک CMS محبوب و ارزان‌قیمت است برای ساخت وب‌سایت. امروزه اکثر شرکت‌ها و افراد برای معرفی و فروش محصولات خود از این CMS استفاده می‌کنند.

چنانچه به دنبال ایجاد یک سایت ارزان‌قیمت با امکانات فوق‌العاده بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و کد نویسی برای کسب‌وکار و فعالیت خود هستید، این مطالب را از دست ندهید.

«آموزش طراحی سایت با وردپرس» یکی از مطالبی است که می‌تواند درراه اندازی وب‌سایتتان کمک زیادی نماید. پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های آموزش طراحی سایت ما را دنبال کنید.

زبان برنامه‌نویسی و پایگاه داده ورد پرس چیست؟

پایگاه داده یا همان دیتا بیس بستری برای برنامه‌نویسی است. زبان برنامه‌نویسی در ورد پرس PHP است که بر بستر پایگاه داده قدرتمند MySQL به‌صورت ساختاربندی ذخیره می‌شود که شما به‌راحتی می‌توانید آن را ویرایش و یا توسعه دهید. به‌عبارتی‌دیگر تمامی اطلاعات وب‌سایت شما از قبیل اطلاعات متنی، نوشته‌ها و … در پایگاه داده شما ذخیره می‌شود.

۸ مزایای مهم cms محبوب وردپرس

در ادامه موضوع مقاله که در باب وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ به مزایای وردپرس خواهیم پرداخت و ۸ مزایای مهم این cms محبوب را برای شما شرح خواهیم داد:

ورد پرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

  1. نصب آسان و رایگان

یکی از مزایای مهم وردپرس نصب آسان و رایگان آن است. شما به‌راحتی می‌توانید نسخه‌ی اصلی آن را از سایت اصلی وردپرس به‌صورت کاملاً رایگان، دانلود و نصب نمایید و در عرض چند دقیقه وب‌سایت خود را راه‌اندازی نمایید.

  1. امکان استفاده از افزونه‌های زیاد

در مخزن وردپرس هزاران افزونه مختلف وجود داردکه می‌توانید از آن‌ها استفاده نموده و قابلیت‌های وب‌سایت خود را ارتقاء دهید. تعداد افزونه‌های این CMS معروف آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان در این مقاله پیرامون تمام آن‌ها، ویژگی‌ها و کارکردشان صحبت کرد.

  1. داشتن قالب‌های فراوان

وردپرس پوسته و یا قالب‌های رایگان و پولی زیادی داردکه تنوع آن‌ها شگفت‌انگیز است. در کنار این شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های قدرتمند آن مانند المنتور و رولووشن اسلایدر قالب‌های جذاب و زیبایی طراحی نمایید.

  1. مدیریت آسان وب‌سایت

رابط کاربری وردپرس آن‌قدر ساده و کاربردی است که هر شخصی با هر سطح دانشی که دارد می‌تواند مدیریت آن را بر عهده بگیرد. مدیریت ورد پرس از طریق تلفن همراه نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

  1. امکان توسعه وب‌سایت وردپرسی

وردپرس یک نر افزار متن‌باز است که امکان توسعه و شخصی‌سازی آن با کد نویسی (html,css) وجود خواهد داشت. شما به‌راحتی می‌توانید با اندکی دانش در کد نویسی هسته سایت خود را بنا بر سلیقه و نیاز خود توسعه دهید و آن را شخصی‌سازی نمایید.

  1. ایجاد چندین سایت بر روی یک پنل کاربری

شما می‌توانید در یک پنل کاربری چندین سایت وردپرسی داشته باشید. در ضمن امکان نصب افزونه‌ها و قالب‌های مختلف به‌صورت مجزا نیز در این وب‌سایت‌ها وجود خواهد داشت. این ویژگی برای کسب‌وکارهایی که چندین خدمات را ارائه می‌دهند بسیار مفید است.

نکته مهم دیگر این روش شبکه‌ای این است که در صورت به‌روزرسانی و نصب افزونه‌ها در پنل کاربری یکی از وب‌سایت‌ها، تغییرات در کل وب‌سایت‌ها اعمال خواهد شد.

  1. به‌روزرسانی منظم افزونه‌ها

وردپرس هر بار که نسخه جدیدی از افزونه‌ای ارائه می‌شود، به شما اطلاع می‌دهد که افزونه موردنظر را به‌روزرسانی و آپدیت نمایید.

  1. ساخت سایت چندزبانه

یکی دیگر از مزایای وردپرس ساخت سایت‌های چندزبانه است. امروزه استفاده از سایت‌های چندزبانه صاحبان کسب‌وکارها بسیار باب شده است. چراکه بسیاری از کاربران ازاین‌گونه سایت‌ها استقبال زیادی می‌کنند. استفاده از سایت‌های چندزبانه در افزایش بازدید سایت و معرفی محصولات و خدمات به دنیا بسیار تأثیرگذار است.

وردپرس افزونه‌هایی هم برای چندزبانه کردن وب‌سایت‌ها معرفی کرده که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید و یک سایت اورجینال و به‌روز داشته باشید.

مهم ترین معایب cms محبوب وردپرس

ورد پرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

در ادامه موضوع اصلی مقاله که وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ پیرامون معایب وردپرس مطالبی را بیان خواهیم کرد. وردپرس هم مانند سایر cms ها معایبی دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش سرعت سایت به دلیل استفاده از افزونه‌های متعدد (استفاده از افزونه‌های ضروری و مهم توصیه می‌شود).
  • متن‌باز بودن (open source) بودن سیستم که امکان دسترسی هکرها را به حفره‌های امنیتی سایت را بیشتر می‌کند.
  • نداشتن تنظیمات برای بک آپ گیری (لزوم استفاده از افزونه‌ها برای بک آپ گیری و یا بک آپ گیری مستقیم از هاست).
  • نداشتن پشتیبانی ویژه و اختصاصی (در صورت بروز مشکل در وب‌سایت، خودتان باید آن را رفع نمایید).
  • تنظیمات توسعه دشوار برای اختصاصی کردن وب‌سایت (برای تنظیمات در سایت باید به زبان برنامه‌نویسی php تسلط کامل داشته باشید).

چکیده

در این مقاله به تعریف کلی از وردپرس چیست؟ و کاربرد، مزایا و معایب آن پرداختیم. و به سؤال مهم وردپرس چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ پاسخ دادیم. امیدواریم با این مطالب پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کرده باشید. برای یادگیری حرفه‌ای وردپرس می توانید «دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس» ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *