فریم ورک React Native

React Native یک چارچوب توسعه ی نرم افزاری موبایل است که امکان توسعه برنامه های چند سکویی اندروید و ios را با استفاده از عناصر UI بومی فراهم می آورد. این فریمورک برپایه Java Script Core و ترانسفورماتور Babel است. با استفاده از این فریمورک قابلیت های جدید جاوا اسکریپت همچون توابع arrow و قابلیت های async/await در دسترس است.

React Native یک فریم ورک UI متن باز برای ساخت اپلیکیشن موبایل است که توسط فیس بوک معرفی و عرضه شده است. به کمک ری اکت نیتیو و زبان جاوا اسکریپت می‌توانیم برای اندروید، آی او اس، وب و حتی UWP اپلیکیشن بسازیم.

React Native بر پایه یکی دیگر از سرویس‌های محبوب فیس بوک یعنی React می‌باشد که در طراحی رابط کاربری (UI) استفاده می‌شود. ولی برخلاف React که تمرکز اصلی آن روی مرورگر است، React Native برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر React Native شرایطی را مهیا کرده است که برنامه نویسان وب بتوانند اپلیکیشن هایی بسازند که دقیقا شبیه به برنامه‌های نوشته شده به زبان Native رفتار کند. از آنجایی که برنامه نویسان زیادی جاوا اسکریپت را دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند، تجربه کار با React Native می‌تواند لذت بخش باشد.

برنامه‌های React Native مانند React با زبان جاوا اسکریپت و JSX نوشته می‌شوند. سپس می‌توان از این کدها برای اندروید و iOS خروجی گرفت. دقت داشته باشید برنامه ای که با React Native می‌نویسید حالت Web view نداشته و کامپوننت‌های واقعی UI را تولید می‌کند. در واقع اپلیکیشن شما هیچ تفاوتی با سایر برنامه‌های موبایل که با زبان Native نوشته شده اند نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *