فریم ورک Bootstrap

 Bootstrap یک فریم‌ ورک (framework) محبوب برای زبان CSS است که به کمک آن می‌توانید صفحات وب واکنش‌گرا (responsive) طراحی کنید.

حال شاید بپرسید فریم ورک چیست؟ همانطور که از نامش پیداست، framework یک چارچوب برای کدنویسی به یک زبان خاص تعیین می‌کند. فریم‌ورک‌‌ها کار کدنویسی را بسیار ساده‌تر کرده و از طرفی باعث می‌شوند تا کد‌های استانداردتری بنویسیم.

ریسپانسیو کردن صفحات با بوت‌استرپ بسیار ساده است. ریسپانسیو به معنی نمایش صحیح وب‌سایت در تمام نمایشگرها از جمله موبایل و تبلت است. برای طراحی ریسپانسیو با بوت‌استرپ تنها کافی است کار با سیستم Grid آن را یاد بگیرید.

سیستم Grid صفحه را به ۱۲ ستون تقسیم می‌کند و شما می‌توانید محتوای وبسایت خود را با استفاده از این ستون‌ها کنار هم قرار دهید و نحوه چینش آنها در دستگاه‌های مختلف (دسکتاپ، تبلت، موبایل و…) را تعیین کنید.

 Bootstrap تنها در ریسپانسیو کردن صفحات نیست که کاربرد دارد بلکه آپشن‌های دیگری هم در اختیار شما می‌گذارد. این فریم ورک محبوب تقریبا فکر همه چیز را کرده است و برای هرعنصری که شما در وبسایت خود به آن نیاز دارید style زیبایی تدارک دیده است!

یکی از سوالاتی که ممکن برای افراد تازه کار بوجود آید این است که بوت استرپ با چه زبان برنامه نویسی ای سازگار است؟ بوت استرپ هیچ ربطی به زبان برنامه نویسی خاصی ندارد و برای طراحی صفحات وب به کار می رود. یعنی اگر شما بوت استرپ را کامل یاد بگیرید، می توانید قالب های مختلفی طراحی و پیاده سازی کنید. حالا این قالب هایی که طراحی شده با هر زبان برنامه نویسی ای می تواند داینامیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *