اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

یادگیری اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت، برای کسانی که می خواهند در زمینه ی تولید محتوا برای وب سایت خود و یا دیگران فعالیت کنند، یک امر لازم و ضروری است. امروزه تولید محتوای با کیفیت و سئو شده برای صاحبان یک وب سایت و کسب و کار که می خواهند برند خود را معرفی و بازار فروش خود را گسترش دهند، نه تنها یک انتخاب نیست بلکه یک الزام تأثیر گذار خواهد بود.  

اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

 

امروزه روش‌های بازاریابی حضوری و مستقیم جای خود را به روش‌های جدید و کم‌هزینه داده‌اند. روش‌هایی که در عین نوپا بودن بیشترین تأثیر را بر مشتریان خواهد گذاشت و قطعاً کم‌ترین هزینه را نیز در پی خواهد داشت.

محتوا نویسی یکی از روش‌های نوپا و جدید بازاریابی است که بازدهی آن فوق‌العاده است. در این مقاله پیرامون اصول اولیه محتوا نویسی برای وب‌سایت خواهیم پرداخت و روش‌های ابتدایی و کاربردی تولید محتوا را به‌طور مفصل بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

محتوا چیست؟

اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

در ابتدای مطلب باید یک تعریف کلی از محتوا ارائه دهیم.

برای ارتباط بین یک کسب‌وکار و مشتری (مصرف‌کننده) تولید محتوا اولین گام خواهد بود. طبق تعریف آوینا کائوشیک: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خنداندن، سرگرم کردن و آموزش آن‌ها فراهم می‌شود».

درواقع محتوا یک اطلاعات کاملی از یک موضوع خاص را باهدفی خاص و تعریف‌شده طبق یک فرم خاص و ویژه به مخاطب ارائه می‌دهد. در کسب‌وکارهای امروزی تولید محتواهای گوناگون از قبیل(متنی، ویدئویی، صدا و تصویر) جایگزین بازاریابی حضوری و مستقیم شده است.

پس محتوا در چهار قالب زیر تولید و ارائه می‌شود:

  1. محتوای متنی

در حال حاضر محتوای متنی مفید و جذاب بیشترین آمار جذب مخاطب را در پی داشته است. مقالات و پژوهش‌های متنی همواره مورد اعتماد اکثر مخاطبان بوده است.

  1. محتوای تصویر

محتوای تصویری و بصری یکی از محتواهای پرطرفدار و بازاریابی مدرن است که در شبکه‌های مجازی رواج یافته است. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند در این رسانه‌ها برند خود را تبلیغ و به‌صورت آنلاین و با کم‌ترین هزینه و زحمت به فروش برسانند. قطعاً فرآیند تولید محتوای تصویری بسیار ساده و آسان خواهد بود و زمان اختصاص یافته به آن نیز خیلی کم خواهد بود.

  1. محتوای صوتی

محتوای صوتی از زمان اختراع رادیو آغاز شد. این نوع محتوا هم تأثیر خوبی بر شنونده و مخاطب خواهد داشت.

  1. محتوای ویدئویی

بدون شک تولید محتوای ویدئویی یکی از جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین قالب‌های محتوایی است که جذب مخاطب آن سریع‌تر از بقیه‌ی موارد خواهد بود. در حال حاضر با توجه به شرایط و سبک زندگی، تولید محتوای ویدئویی و تهیه‌ی فیلم‌های آموزشی و … جزء تبلیغات تأثیرگذار به شمار می‌رود.

در حال حاضر وب‌سایت‌های معتبر و برندهای معروف از ۴ قالب اصلی استفاده می‌کنند ولی پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور تولید محتوای ویدیوئی بیشترین آمار را به خود اختصاص بدهد. البته سایر قالب‌ها نیز در بازاریابی و جذب مشتری نقش بسزایی ایفا خواهند کرد.

اهداف تولید محتوا

اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

درزمانی که ما یک کسب‌وکار را راه‌اندازی می‌کنیم، در مرحله‌ی اول به طراحی یک وب‌سایت خوب و معتبر برای آن فکر می‌کنیم. مرحله‌ی بعدی نوبت به تولید محتوا و سئوی آن و کسب رتبه قابل‌قبول از موتورهای جستجوی گوگل و درنتیجه جذب مشتری و فروش بیشتر خواهیم بود.

اهداف تولید محتوا به‌صورت مختصر در چهار قالب کلی تعریف می‌شود:

  1. در ابتدای طراحی وب‌سایت توجه به صفحات گوناگون سایت ازجمله‌ی (درباره ما، تماس با ما، توضیحات محصول و …) برای جذب مخاطب لازم و ضروری است.
  2. تولید محتوای باکیفیت و سئو شده و وبلاگ‌های جذاب قرارگیری در صفحه‌ی اول گوگل و جلب اعتماد مشتری را در پی خواهد داشت.
  3. تولید مقالات سئو شده که برای مخاطب مفید واقع شود و او را ترغیب کند که زمان بیشتری در وب‌سایت ما بماند و مراجعات بعدی او را به دنبال داشته باشد، یکی دیگر از اهداف مهم تولید محتوا است.
  4. پس از طی این مراحل نوبت به تبلیغات می‌رسد. در این مرحله شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی، رپورتاژ تبلیغاتی، و … محتوا و برند خود را به مشتری معرفی نمایید.

ضرورت تولید محتوا

اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت

در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، اساس و پایه‌ی کسب‌وکارهای فعلی بر بستر فضای مجازی و اینترنت بناشده است. موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم‌های پیش رفته و هوشمندی که دارند، سایت‌های مختلف را بر اساس محتوا و سئوی آن بررسی کرده و رتبه‌ی آن را دسته‌بندی می‌کنند:

  • هرچه محتوای تولیدشده باکیفیت‌تر و بهتر باشد و اصول و استانداردهای سئو در آن لحاظ شده باشد، رتبه‌ی بهتر و بالاتری را در نتایج جستجوی سایت‌ها کسب خواهد کرد.
  • ضرورت تولید محتوا برای کسب‌وکارهای امروزی یک امر ضروری و واجب خواهد بود. تولید محتوا در فرمت‌های متنوعی ازجمله‌ی (موشن گرافیک، اینفوگرافیک، وایت پیپر، رپورتاژ و … ) ارائه می‌شود. کسب‌ و کارهای نوپا و جدید می‌توانند با تولید محتوای مناسب و قوی، رقابت پایاپای با برندهای قدیمی داشته باشند.
  • ضرورت تولید محتوا در زندگی امروزی یک امر حیاتی است چراکه زندگی جوامع انسانی به سمت بستر اینترنت و فضای مجازی سوق داده‌شده است.
  • جذب مخاطب با استفاده از مطالب و محتوای سئو شده یکی از ترفندهای موفقیت‌آمیز در کسب‌وکارهای امروزی است.
  • همان‌طور که اشاره کردیم، هر چه محتوای یک وب‌سایت بهینه‌تر باشد و از استانداردهای سئو در حد عالی و خوب استفاده کند، کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود خواهد کشاند. درنتیجه در رقابت با رقبای خود موفق‌تر عمل خواهد کرد.

چکیده

در این وب‌سایت پیرامون اصول اولیه محتوا نویسی برای سایت، تعریف کلی محتوا، انواع محتوا، اهداف تولید محتوا، و ضرورت تولید محتوا سخن گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری تولید محتوای استاندارد و بهینه، مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *